Soms lijkt het wel alsof onze werkomgeving elk ogenblik verandert.  Gezien de specialistische rol van PageGroup bij het vinden van de volgende carrièrestap of het opbouwen van een team is het belangrijker dan ooit om relevant te blijven.  Vorig jaar wonnen we op LinkedIn de titel 'Meest Sociaal Betrokken Recruiter' en dat succes houden we dit jaar vast door in de top 3 te eindigen.  Maar hoe hebben we dit bereikt en wat betekent dat voor PageGroup? 

Ten eerste vinden we het fantastisch dat ons werk weer wordt uitgelicht. Dit is een bevestiging van onze ambitie om waardevolle, verhelderende en echt nuttige content te creëren. Daarbovenop getuigt het van de relatie die wij het afgelopen jaar met onze klanten en kandidaten hebben opgebouwd.  Dit jaar bereikten we meer dan één miljoen volgers op LinkedIn (altijd leuk om zo'n mijlpaal te bereiken...). We zien de waarde van sociale media voor onze klanten, maar erkennen dat het ons ook de kans geeft om op de lange termijn onze geloofwaardigheid als merk op te bouwen.  

In een eerder artikel sprak ik over het bijbenen van veranderingen in een snelle en veeleisende omgeving, en hoe deze veranderingen voor grote organisaties soms lastig kunnen zijn.   Het blijft een moeilijk pad, maar als 'people business' moeten we dicht bij de issues blijven die klanten het meest aan het hart gaan, en deze centraal stellen in ons werk. 

Het zou makkelijk voor ons zijn om alleen standaardcontent te plaatsen met bijvoorbeeld tips voor uw CV of advies voor sollicitatiegesprekken.  En ik moet bekennen: dat doen we - en volgens mij doen we dat best goed, maar we bieden onze klanten ook andere perspectieven waarmee zij kritisch naar hun volgende carrièrestap of de opbouw van hun team kunnen kijken.  We luisteren naar onze klanten en betrekken hen bij de content die we produceren. Zo gaan we verder dan oppervlakkige interactie en passen we onze activiteiten aan hun behoeftes aan.  Verhelderende en nuttige content zoals de Productivity Unlocker en ons stuk over CV-angst bieden onze lezers antwoorden en de kennis en middelen om veranderingen door te voeren. Door op het juiste moment goede kwaliteit content te bieden, boeien we ons publiek. 

Onze sociale betrokkenheid groeit organisch - we hebben het tempo bewust niet geforceerd om bepaalde mijlpalen te bereiken.  Op sociale media draait alles om het maken van verbinding. Mensen moeten hun verhouding met je merk als moeiteloos ervaren.  Ik ben er trots op dat het erfgoed en de kennis die we met ons bedrijf in 40 jaar hebben opgebouwd, vandaag de dag terug te zien is in onze sociale netwerken. PageGroup blijft zich inzetten als vertrouwd partner en biedt zowel klanten als kandidaten waardevol advies. 

En daar blijft het niet bij - 2017 zal nieuwe uitdagingen met zich meebrengen, maar wij bouwen verder op onze solide fundering om één van de meest sociaal betrokken recruiters te blijven.

Populaire artikelen