Kom maar op met die confetti en laat de champagnekurken knallen (een parade zou wat veel van het goede zijn): we zijn net door LinkedIn uitgeroepen tot ‘Most Socially Engaged Recruiter’ van 2017.

We zijn in onze nopjes dat we deze titel wederom hebben bemachtigd - we hadden de eer al eerder in 2015 (en zaten vorig jaar in de top drie, ook niet mis). De prijs biedt erkenning aan de 25 bedrijven in de werving- en selectiebranche die het actiefst bezig zijn met social media. Om de lijst vast te stellen, analyseerde LinkedIn het afgelopen jaar duizenden gegevens van meer dan 60.000 Werving- en Selectiebureaus.

 We zijn bijzonder trots dat we goed gescoord hebben in de categorieën Content Marketing, Sociaal Bereik, Sociale Betrokkenheid en Sociale Recruitment. Dit bewijst dat het harde werk van niet alleen ons social-mediateam, maar ons hele bedrijf zijn vruchten afwerpt. Het is onmogelijk om je aanwezigheid op social media uit te breiden en een prijs als deze in de wacht te slepen als niet iedereen actief meedoet. Bij PageGroup worden alle medewerkers aangespoord om de kansen die social media de moderne recruiter biedt optimaal te benutten; van onze CEO Steve Ingham tot de nieuwste stagiair.

Een succesvolle social-mediastrategie is net een sportteam dat telkens opnieuw de cup wil winnen: Zelfs als je aan het einde van het seizoen het idee hebt dat je topsport hebt geleverd, kun je niet stil blijven staan - je moet elk jaar je tactiek verder ontwikkelen. Een strategie die het ene jaar succes boekt, biedt geen garanties voor de toekomst, vooral omdat je geen controle hebt over de activiteiten van de concurrent.

Hier houden we rekening mee, dus hebben we ons aanbod en onze strategie het afgelopen jaar aangepast. We zullen onze kernboodschap altijd breed blijven communiceren op de pagina's van onze merken - met meer dan 40 jaar kennis en ervaring hebben we natuurlijk meer dan genoeg advies op het gebied van loopbaan en werving en selectie. Maar daarnaast concentreren we ons steeds meer op het ambassadeurschap van onze consultants: zij vertegenwoordigen PageGroup en bouwen tegelijk voor zichzelf een naam op.

Een manier waarop we dit faciliteren, is door onze consultants een constante stroom content aan te bieden die zij kunnen delen. Deze content gaat over actuele onderwerpen in onze specialismes: een deel hiervan wordt gecreëerd door onze eigen redactie en een ander deel verzameld uit andere bronnen. Ook sporen we onze consultants aan om hun eigen content te schrijven en te delen, om zich in het gesprek op social media te voegen.

De aanpak is dit jaar dus veranderd, maar onze gepersonaliseerde, menselijke communicatie blijft altijd de drijvende motor achter ons werk bij PageGroup. Of je nu met één, honderd of een miljoen mensen in gesprek bent, je moet altijd zorgen dat je de juiste dingen zegt en de juiste toon aanslaat. Dat noemen wij 'serieus nuttige content'.

Natuurlijk moeten we straks hard aan het werk om onze strategie verder te ontwikkelen en hopelijk volgend jaar weer deze prijs te winnen. Maar nu zijn we nog even in feeststemming - misschien is die parade toch niet zo'n slecht idee...

Populaire artikelen