Vindt u het steeds moeilijker om het beste beschikbare talent voor open posities te vinden? Het is belangrijk dat u aan uw employer brand werkt. Kandidaten verwachten steeds meer transparantie. Ze hechten waarde aan betekenisvol werk, willen weten hoe het is om voor uw bedrijf te werken en wat het doel is van hun functie 

Hoewel er de afgelopen jaren door de meeste bedrijven veel is gedaan om transparanter te worden in hun communicatie met potentiële kandidaten, kan er nog veel verbeterd worden. "In een kandidaat-gedreven markt moet je als werkgevers heel duidelijk zijn over het carrière-pad dat je mensen kunt bieden", Thibaud Adès, Managing Director of PageGroup België. "Denk bijvoorbeeld aan een op maat gemaakt opleidingstraject, flexibele vormen van werk en een werkomgeving waarin ze kunnen excelleren."  

Vacatures zijn van essentieel belang voor het vinden van de juiste kandidaten. Zaken als de formulering, de gevraagde vaardigheden en de informatie over het bedrijf reflecteren - onbewust – een voorkeur voor een bepaalde type kandidaat. "Het is belangrijk dat je als werkgever duidelijk communiceert hoe uw bedrijf is op de lokale gemeenschap, de wereld in het algemeen en de toekomst positief beïnvloed", zegt Olivier Dufour, Executive Director van Page Personnel België. "Dat is minstens zo belangrijk voor de nieuwe generatie kandidaten, als de baan zelf. Ze willen weten wat de waarden het bedrijf zijn. "  

Hoe kunnen bedrijven een employer brand creëren dat hun realiteit reflecteert?  


Belangrijkste inzicht: Vacatureteksten die de realiteit van een onderneming weergeven, zetten potentiële kandidaten ertoe aan om meer over uw onderneming te weten te komen, waardoor het makkelijker wordt om talent aan te trekken. 


Zorg dat u eerlijk bent in uw communicatie 

In uw communicatie met potentiële kandidaten moet u informatie verstrekken over de werkomgeving, voorwaarden, samenwerking, beschikbare technologieën, managementstijl en het team. Kandidaten verwachten concrete informatie, en stellen vragen als ze die informatie niet kunnen vinden. 

Tijdens het recruimentproces moet de interesse van kandidaten worden gewekt. Daarvoor is het belangrijk onderscheid te zien in de functie, het bedrijf waarin ze gaan werken en het team waarbinnen ze moeten functioneren. In uw communicatie daarover moet u zo transparant mogelijk zijn, zodat een potentiële kandidaat zichzelf in uw bedrijf en manier van werken kan herkennen. 

Michael Page kan u helpen om op de juiste manier met kandidaten te communiceren, om zo het best beschikbare talent te vinden. In veel vacatures worden niet alle velden ingevuld. Om de juiste kandidaten te vinden is het belangrijk om alle informatie te geven. 


Belangrijkste inzicht: de behoefte van de kandidaat aan transparante informatie om een ​​duidelijker en realistisch beeld van uw organisatie te krijgen moet altijd bovenaan uw prioriteitenlijstje staan. 


De rol van technologie in recruitment is ondersteunend 

Werving & selectieprocedures zullen in de nabije toekomst zeker worden beïnvloed door automatisering en machine learning. Dat betekent echter niet dat de menselijke factor er straks niet meer toe doet. Technologie zal helpen de mogelijkheden en het bereik van recruiters te vergroten door selectieprocessen te versnellen en door bijvoorbeeld formuleringen in de vacatureteksten automatisch in lijn te brengen met de employer brand. 

De sleutel is goede samenwerking tussen alle partijen om de huidige procedures te verbeteren. Als bedrijven en hun eigen manier van werken niet verbeteren, zal de automatisering niet veel waarde kunnen toevoegen. 


Belangrijkste inzicht: managers en recruiters moeten samenwerken om gezamenlijk de informatie in cv's en vacatures te verbeteren, zodat technische oplossingen nauwkeurige resultaten opleveren. 


Hoe kunt u recruiters helpen betere kandidaten aan te leveren?

Het is belangrijk dat u het doel van de openstaande functie in uw organisatie vaststelt. Een beter inzicht in het team, de functie en de divisie kunnen helpen om dat doel vast te stellen. Uw kennis zal helpen om de rol die u zoekt beter naar kandidaten te communiceren, en uw recruitment consultant meer handvatten geven om te beoordelen of een kandidaat geschikt is voor de functie. 

Het doel van een functie geeft een potentiële kandidaat beter inzicht in het bedrijf en in wat precies de zin is van zijn of haar toekomstige rol. Daarnaast helpt het managers om de rol in de bredere context van de organisatie te zien, waardoor het voor recruiters makkelijker wordt om de functie aan kandidaten uit te leggen. Maar het doel hoeft niet te worden vastgelegd in een formeel document, zoals een bedrijfsmissie. 

Wanneer alle partijen op één lijn zitten wat betreft het doel van een rol, kunnen op basis daarvan de benodigde harde en zachte vaardigheden worden vastgesteld, en kunnen tests in de recruitmentprocedure worden ingevoerd om de vaardigheden te beoordelen. Door dit type testen, kunt u meer te weten komen over de persoon achter het cv van de kandidaat.  

Daardoor wordt het werving- & selectieproces rechtvaardiger en inclusiever en ontstaat een betere voorselectie. De kandidaat vult op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde vragenlijsten in over zijn of haar persoonlijkheid en motivatie, waardoor u kunt vaststellen of hij of zij de technische en gedragsvaardigheden bezit die nodig zijn om de rol met succes te vervullen. 


Belangrijkste inzicht: testen tijdens de werving & selectieprocedure zorgen voor een betere voorselectie en voor een meer rechtvaardige, inclusieve procedure, doordat ze beter laten zien of kandidaten bij het bedrijf passen.


Terug naar The Future of Hiring

Op zoek naar medewerkers?

Wilt u met ons praten over uw wervingsbehoeften?

Neem contact op

Populaire artikelen