Michael Page België Logo

Taal

  • Nederlands
  • English
  • Français

Main menu

  • Home
  • Kandidaten+

    Zoekt u een baan?

    • Baan zoeken
    • Baan zoeken
    • Interim vacatures
    • Stuur uw cv in
    • Vind een baan via mypage
    • Werken bij
    • Join our Shared Services Centre

    Hoe wij kunnen helpen bij uw volgende carrièrestap

    • Hoe wij kunnen helpen bij uw volgende carrièrestap
    • Loopbaanadvies

    Zoek naar vacatures

  • Werkgevers+

    Op zoek naar professionals?

    • Wat onderscheidt ons?
    • Wat onderscheidt ons?
    • Onze werkwijze
    • Managementadvies
    • Geef een vacature op

    Onze recruitment expertise

    • Onze divisies
    • Banking & Financial Services
    • Engineering & Manufacturing
    • Finance
    • Healthcare & Life Sciences
    • Information Technology
    • Interim Management
    • Human Resources
    • Procurement & Supply Chain
    • Sales & Marketing
    • Tax & Legal
  • Inzichten & Advies+

    Loopbaanadvies

    • Loopbaanadvies
    • Een baan zoeken
    • Cv en motivatiebrief
    • Sollicitatiegesprek
    • Loopbaanontwikkeling
    • Werk-privé balans

    Beroep

    Managementadvies

    • Managementadvies
    • Betrokkenheid en retentie
    • Personeelsontwikkeling
    • Leiderschap

    Nieuws & Inzichten

    • Nieuws & Inzichten
    • Markt updates
    • Wereldwijde onderzoeken
    • Trend Watch
    • Media releases
  • Interim+
  • Over ons+

    Over ons

    • Page Personnel
    • Page Personnel
    • Page Executive
    • Over PageGroup
    • Top Employer 2019
    • Discover our Barcelona Shared Services Centre 

    Werken bij PageGroup

    • Werken bij PageGroup
  • Contact+

    Op zoek naar professionals?

    • Talent in uw inbox
    • Talent in uw inbox
    • Stuur uw cv in
    • Feedback
Mijn account
Favorieten (0)

Taal

  • Nederlands
  • English
  • Français
Favorieten (0)
Mijn account
Mijn account
Baan zoeken

You are here

Home>Advies>Loopbaanadvies>Een baan zoeken>Loopbaanontwikkeling>Word een thought leader in 4 simpele stappen

Word een thought leader in 4 simpele stappen

Als interimmanager heeft u er enorm voordeel van als u een bekende naam bent in uw vakgebied; een zogenaamde thought leader. U hoeft niet meer op zoek naar klanten, want zij komen vanzelf naar u toe. Hier zijn vier simpele stappen om thought leader te worden.

Tenzij u toevallig specialist bent in de 19e eeuwse geschiedenis van de Verenigde Staten, heeft u waarschijnlijk nog nooit gehoord van Henry Ward Beecher. Hij was congreslid en die fel tegen de slavernij vocht. Jammer genoeg voor hem, is dat niet de reden dat zijn naam nog steeds vaak wordt genoemd. Dat omdat hij de eerste persoon was die ooit als 'thought leader' werd bestempeld.

Tegenwoordig wil iedereen in de zakenwereld bekendstaan als een 'thought leader'; iemand die gezien wordt als expert met betrekking tot een specifiek onderwerp, die uitgenodigd wordt om op congressen te spreken, en aan wiens advies veel waarde wordt gehecht. En dat is precies waarom elke interim-professional zou moeten proberen om een thought leader te worden. Dat is niet makkelijk, maar als het lukt, wordt uw moeite ruimschoots beloond door alle nieuwe opdrachten die u zult binnenhalen. Dit zijn een baisisstappen op weg naar thought leadership:

1. Bepaal uw kernboodschap

Wat maakte Steve Jobs anders dan alle andere CEO's - voor én na zijn dood? Waarom wordt hij nog steeds in artikelen, op social media en in blogs geciteerd? Dat komt door één heel simpel idee dat hem onderscheidde van zijn concurrenten. Waar al zijn rivalen over technologie praatten, had Jobs het over mensen. Hij zag in dat de manier waarop mensen technologie gebruiken veel belangrijker is dan het aantal gigabyte of de snelheid van de processor.

Dus bedenk voordat u iets schrijft of een speech houdt eerst eens wat uw kernboodschap nu eigenlijk is. Stel dat u werkzaam bent in verandermanagement, wat onderscheidt uw ideeën dan van die van uw concurrent? Hoe sterker uw kernboodschap, des te beter de kans dat u wordt opgemerkt.

2. Neem contact op met iedereen die u kan helpen

Wat doen politici als zij herkozen willen worden? Vroeger gingen ze dan het land in om persoonlijk stemmen te werven. Maar nu bereiken zij hun kiezers niet alleen via massale bijeenkomsten, maar ook door in contact te treden via social media tijdens virtuele vraag- en antwoordsessies. Zo kunnen ze snel kiezers voor zich winnen, ook als deze zich op uiteenlopende locaties bevinden.

Neem dus een uurtje de tijd om een lijst te maken van alle mensen die u kent die op welke manier dan ook een band hebben met uw beroepsleven. Als u dit heeft gedaan, kunt u de lijst opdelen in relevante categorieën: prominente namen binnen uw vakgebied, collega's met online aanwezigheid, mensen met veel connecties, enzovoort. Dit zijn de eerste mensen die u op social media gaat benaderen - zij zullen u helpen om uw boodschap de wereld in te sturen door deze te versterken.

3. Grijp alle kansen aan om een toespraak te geven of een artikel te schrijven

Nu begint het echte werk: ga blogs schrijven en publiceer en promoot deze vervolgens op LinkedIn. Door blogs te publiceren, kunt u uw ideeën verduidelijken, delen met anderen en volgers verzamelen - maar dat is niet alles. Zoek zodra u uw verhaal genoeg beheerst zoveel mogelijk openbare podia om het te delen. Dat kan een netwerkbijeenkomst zijn, een praatje bij de lokale bibliotheek, een event met oud-cliënten of een vergadering bij de lokale Kamer van Koophandel.

4. Entertain uw publiek

Iedereen weet nog precies welke leraar hem of haar wist te inspireren. Was dat omdat deze leraar bijzonder veel van een bepaald onderwerp afwist? Vaak wisten andere leraren juist meer. Maar die andere leraren waren saai, zo saai dat we nu niet eens meer weten wie ze zijn. Zorg dus dat u geen voorspelbare, saaie leraar wordt: het doel moet zijn om uw publiek te boeien en te vermaken met grapjes en interessante anekdotes. Dan zullen ze ongetwijfeld onthouden wie u bent.

Bent u op zoek naar uw volgende interim-opdracht? Bekijk hier de nieuwste opdrachten. 

Vorige artikel
PageGroup weer uitgeroepen tot ‘Most Socially Engaged Recruiter’ ter wereld
Lees artikel
Volgende artikel
“Wij bieden de meest uitdagende projecten voor MES-specialisten!”
Lees artikel
Op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Registreer u om job alerts te ontvangen

We informeren u wanneer er nieuwe !keyword vacatures beschikbaar zijn. | We informeren u wanneer er nieuwe !keyword vacatures in !location beschikbaar zijn.

Onderwerpen

  • Loopbaanadvies
  • Managementadvies
  • Markt Updates
  • Beroep

Populaire artikelen

Meest gelezen artikelen

  • De 10 meestgestelde interviewvragen en hoe u ze beantwoordt
  • Hoeveel verdient een financieel directeur (CFO)?
  • 6 tips om op professionele wijze ontslag te nemen
  • 6 toekomstbepalende trends in de retailsector
  • De opleidingen om financieel directeur te worden
  • 10 uitdagende interviewvragen

Tags

Interim management
Michael Page België Logo
  • Volg ons op LinkedInVolg ons op LinkedIn
  • Volg ons op TwitterVolg ons op Twitter
  • Volg ons op YouTubeVolg ons op YouTube

Gebruiksvriendelijke informatie

  • Site Map
  • Algemene recruitment voorwaarden
  • Cookie policy
  • Toegankelijkheid
  • Privacy beleid
  • Land
  • Onze COVID-19 maatregelen

  
   

 
 

Zoek vacatures in

  • Banking & Financial Services
  • Biowetenschappen
  • Consultancy
  • Digital
  • Engineering & Manufacturing
  • Finance
  • Gezondheidszorg
  • Human Resources
  • Information Technology
  • Inkoop & Supply Chain
  • Legal & Tax
  • Logistiek
  • Marketing & Communicatie
  • Property, Construction & Facilities Management
  • Retail
  • Verkoop

Voor werkgevers

  • Stuur een vacature in
  • Ontvang kandidaten in uw inbox

Over Michael Page

  • Corporate website
  • Investeerders

© Michael Page (2020)